Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 23 grudnia 2015

Migdałowo- kukurydziane kuleczki w kokosie

Przepis na "Delicje migdałowe" dostałam od Mamy, ale że troszkę go zmodyfikowałam, to i nazwa mi już nie pasuje ;)
Jeśli macie ochotę na szybki deser do kawy, to dobrze trafiliście. Kuleczki można śmiało zrobić w niecałą godzinę- pod warunkiem, że z mniejszej porcji ;) Jednak na formowaniu chwilę czasu schodzi...
Może zdążycie je zrobić na zbliżające się Święta...?!


Składniki:

Na ok 35 kuleczek (zależy kto jakie duże zrobi, moje były wielkości piłeczki pingpongowej)

1 szklanka migdałów
2 łyżki kakao
5 łyżek miodu płynnego (u mnie akacjowy)
1/2 kg płatków kukurydzianych
200g masła
2 tabliczki gorzkiej czekolady
125ml śmietanki 30%
100g wiórek kokosowych

Sposób przygotowania:

1. Migdały mielimy, najlepiej na mączkę. Dodajemy kakao, masło oraz miód i podgrzewamy cały czas mieszając, by masa się nie przypaliła.
2. Płatki kukurydziane bardzo drobno kruszymy i dodajemy do powstałej masy. Zestawiamy z ognia i przekładamy do misy miksera.
3. Czekoladę topimy w kąpieli wodnej wraz z dodatkiem śmietanki. Gotową powoli wlewamy do miksowanej masy. Gdy składniki się połączą nabieramy na dłoń porcję masy i formujemy kuleczki. Obtaczamy w wiórkach kokosowych i pozostawiamy najlepiej na kilka godzin w chłodzie do uzyskania odpowiedniej twardości.  


 Jako że późniejsze prace były już bardziej "brudne", to nie ma zdjęć z tworzenia ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.