Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

wtorek, 26 kwietnia 2016

Drożdżowe ciasteczka "eSki"

Jeśli mam być szczera, to ciastek choć było sporo- już dawno nie ma. 
A namówiła mnie na nie (w sumie namawiać mnie wiele nie musiała) Teściowa, z której zeszytu wzięłam przepis. 
Polecam zwłaszcza osobom, które mają małe dzieci, nie dość że można im dać zajęcie, to jeszcze takie domowe słodkości są na pewno zdrowsze od takich zakupionych w sklepie czy cukierni. 



Składniki:

1 kg mąki pszennej tortowej
1 kostka margaryny (250g)
250g smalcu
80g drożdży świeżych
4 żółtka
2 łyżki octu
ok 300ml śmietany 18%

Ponadto cukier kryształ do posypania po wierzchu


Sposób przygotowania:

1. Mąkę przesiać na stolnicę, dodać posiekaną margarynę oraz smalec i żółtka. Śmietanę rozmieszać z drożdżami. Siekając ciasto dodawać po odrobinie aż do całkowitego wykorzystania. Na końcu dodać ocet, posiekać i dobrze wyrobić. 
2. Ciasto dzielimy na mniejsze części, które dłońmi formujemy na długie, cienkie wałki- ich grubość nie powinna przekraczać 8mm. Każdy wałek dzielimy na mniejsze- ok. 10-12cm.  
3. Z małych wałeczków formujemy ciasteczka kształtem przypominające literę "S". Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia pamiętając by zachować odstępy pomiędzy nimi. Posypujemy cukrem kryształem i pieczemy w nagrzanym do 180st C piekarniku do zrumienienia (15-20 minut w zależności od grubości ciastek). 


U mnie z 3/4 porcji wyszło 5 dużych blaszek, więc jeśli aż tylu nie chcecie, to możecie składniki odpowiednio zmniejszyć.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.