Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

piątek, 17 czerwca 2016

Szpinakowe tagliatelle z białym serem

Jakiś czas temu postanowiłam zakupiony świeży szpinak wykorzystać w makaronie. Najpierw myślałam zrobić zwykły makaron, a z przygotowanych liści przygotować sos. Po namyśle zaryzykowałam i zrobiłam makaron ze szpinakiem, który podałam po prostu z białym serem. Smakowało mi bardzo, a uprażone pestki dyni dodawały lekkiego aromatu całej potrawie.


Składniki:

Dla dwóch osób
1,5 szklanki mąki
1 duża garść szpinaku
1 jajko
1/3 łyżeczki soli
120g chudego białego sera
6 łyżek oliwy z oliwek
2 łyżki ziaren słonecznika
2 łyżki pestek dyni


Sposób przygotowania:

1. Mąkę przesiewamy, robimy wgłębienie i wbijamy jajko. Szpinak drobno siekamy i wraz z solą dodajemy do składników. Siekamy całość, a następnie wyrabiamy. Podsypując mąką wałkujemy cieniutko a następnie za pomocą maszynki lub noża kroimy na paski o szerokości ok 6mm. Makaron gotujemy w osolonej wodzie na al dente.


 2. Odcedzony makaron łączymy z pokruszonym białym serem, oliwą z oliwek oraz uprażonymi na suchej patelni ziarnami słonecznika i dyni. Podajemy na ciepło.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.