Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

poniedziałek, 22 sierpnia 2016

Dżem z cukinii

Często o nim słyszałam, ale ciężko było się przekonać do samodzielnego wykonania. W końcu, w tym roku, spróbowała zrobić go moja Mama. Okazał się naprawdę smaczny i w ogóle nikt nie pomyślał, że to z cukinii. Przekonała mnie, teraz i ja mam kilka swoich słoiczków o smaku cytrynowo- pomarańczowym. 


Składniki:

6 kg cukinii- przed obraniem i wydrążeniem nasion
3 galaretki pomarańczowe
3 galaretki truskawkowe
2 szklanki cukru
4 płaskie łyżeczki kwasku
150 ml wody


Sposób przygotowania:


Cukinię obieramy, dokładnie wydrążamy środki nasienne i kroimy w drobną kostkę. Dusimy z dodatkiem wody. Do gotującej się cukinii dodajemy cukier, mieszamy aż się rozpuści. Dzielimy na dwie równe części. Do jednej dodajemy 3 galaretki pomarańczowe, do drugiej truskawkowe. Każdą część zaprawiamy także 2 płaskimi łyżeczkami kwasku cytrynowego. Miksujemy, jeśli chcemy gładki dżem, bez cząstek cukinii. Dżem przekładamy do wyparzonych i osuszonych słoików i pasteryzujemy w garnku z gotującą wodą ok 15 minut lub w piekarniku w temp. 120st C pół godziny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.