Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

czwartek, 14 czerwca 2018

Podwójnie czekoladowa tarta z owocami

Taki dzień jak dziś zdarza się ostatnio rzadko- na szczęście. Mowa oczywiście o dniu deszczowym, kiedy ciemne chmury od rana wiszą nad Twoim domem, w szyby raz za razem uderzają ogromne krople, a dzieci siedzą, wpatrzone w okno i znudzone z pytającymi oczami... Kiedy w końcu będziemy mogli iść bawić się na pole...?
Zdecydowanie nie lubimy takich dni, zwłaszcza jak pogoda najpierw rozpieszcza tyloma słonecznymi tygodniami. Ale cóż robić...Nawet z pogodą trzeba się zmierzyć, tym bardziej, że deszcz jakby nie patrzeć- potrzebny. 
Padła propozycja wspólnego kucharzenia i ... już miałam chłopaków w kuchni, siedzących na blacie i czekających na wskazówki, co mają robić. 
Jako że od rana dali trochę popalić, pomyślałam, że może czekolada poprawi mi nastrój i na nią też postawiłam. Ugnietliśmy ciasto, a później zajęliśmy się kremem. Najwięcej frajdy było oczywiście z wyklejaniem blaszki ciastem, a ile zjedli surowego przy tym... nie chcę wiedzieć :)  Po krótkiej przerwie na bajkę chłopaki byli gotowi działać dalej. Postawiłam więc przestudzoną tartę z kremem (ten przygotowałam osobiście, jestem z tych nadopiekuńczych matek, które do ognia i gorących rzeczy średnio chętnie przywołują dzieci), dałam owoce i krótką instrukcję i chyba sama do siebie westchnęłam "Niech się dzieje"... Bo i działo się... większość owoców wylądowała w brzuszkach, krem z tarty zresztą też, bo kto by czekał na stężenie jak taki dobry i bez przebierania również się nie obyło...
Dzień zleciał intensywnie, a my zanim się obejrzeliśmy, to wyszło słońce:)



Składniki na formę o śr. 25cm

Kruchy spód:
250g mąki tortowej
150g masła
1 jajko
30g kakao
60g cukru pudru
Szczypta soli

Czekoladowy ganash:
3 tabliczki (300g) czekolady (2x deserowe gorzkie i 1 mleczna)
300ml śmietanki 36%
60g masła

Dodatkowo:
Sezonowe owoce (truskawki, borówki, czereśnie)
Liście mięty, lawenda, stokrotki, kwiaty rumianku, cukier puder do dekoracji)

Sposób przygotowania

Kruchy spód:
Mąkę przesiewamy na stolnicę, dodajemy szczyptę soli i kakao. Siekamy razem z cukrem, masłem i uprzednio roztrzepanym jajkiem. Ciasto szybko zagniatamy i chłodzimy ok 30 minut w zamrażarce.
Następnie wylepiamy formę, dziurkujemy ciasto widelcem i przykrywamy arkuszem papieru do pieczenia. Obciążamy ciasto np. grochem i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180⁰C na 20 minut. Po tym czasie usuwamy arkusz papieru z obciążeniem, a ciasto dopiekamy około 10 minut. Studzimy. 

Ganash:
W czasie gdy upieczona tarta stygnie, zabieramy się za przygotowanie czekoladowego kremu.
Śmietankę dość mocno podgrzewamy, ale nie gotujemy. Uważamy żeby się nie zważyła. Zdejmujemy z palnika, dodajemy połamaną w kostki czekoladę i pozostawiamy na około 3 minuty. Po tym czasie intensywnie mieszamy do połączenia. Na końcu dodajemy masło i również cały czas mieszamy krem, by tłuszcz całkowicie się wchłonął. Krem przelewamy na przestudzony spód. Wstawiamy do zimna na 15 minut po czym dekorujemy owocami, kwiatami i cukrem pudrem. Tartę powinno się schłodzić przed podaniem minimum godzinę. Smacznego!



1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.