Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

niedziela, 24 września 2017

Sernik ze śliwkami

Późno już trochę, ale moje dziecko postanowiło znowu obudzić się o 22 i pomęczyć matkę... Więc jedną ręką klepałam przepis, a drugą próbowałam ukołysać. Mam nadzieję, że niczego nie poknociłam 😜 Co prawda czytałam go teraz kilka razy, ale sama nie wiem czy ja jeszcze jakoś kontaktuję dziś :D
Przepis jest prosty, ale za to efekt końcowy bardzo smaczny! Mój sernik wyszedł lekki, niczym pianka. Rozpływał się w ustach, co pewnie jest zasługą sera w wiaderku. Miałam otwartą połowę, bo drugą do czegoś wykorzystałam ostatnio. A marnować nie lubię!
Sprawdźcie czy odpowiada Wam połączenie sera ze śliwkami i dajcie znać w komentarzach :)
Uciekam do spania, Dobranoc Kochani :)



Składniki na keksówkę 28x10cm:

½ kg sera białego
250g serka mascarpone
3 jajka
½ szklanki cukru
½ szklanki słodkiej 30% śmietanki
1 budyń śmietankowy
1 łyżka mąki ziemniaczanej
50g roztopionego, przestudzonego masła
¼ szklanki mleka

Dodatkowo:
Ok 12 śliwek węgierek
Cukier puder

Kruche ciasto:
Ok 100g mąki
50g masła
2 łyżeczki śmietany
2 łyżeczki cukru pudru

Sposób przygotowania:

Składniki na kruche ciasto zagniatamy, przekładamy do zamrażarki i chłodzimy przez ok 20 minut.
Sernik- Jajka ucieramy z cukrem, dodajemy ser oraz serek mascarpone, śmietankę i budyń rozmieszany wraz z mąką ziemniaczaną w mleku. Do masy serowej dodajemy masło, mieszamy i przelewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Układamy wydrylowane połówki śliwek skórką do spodu, a na nich paski z kruchego ciasta. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 160⁰C i pieczemy przez 50 minut. Studzimy w piekarniku, najlepiej przez całą noc. Zimny posypujemy cukrem pudrem.





3 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.