Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

wtorek, 23 czerwca 2015

Rolada karkówkowa z liśćmi młodej kapusty

Dziś Dzień Ojca, a Ojciec jak to każdy facet lubi dobrze zjeść :) Dlatego moja propozycja nie jest na słodko, a właśnie na "konkretnie"! 
Dużo mięsa, oczywiście wysokokalorycznego i do tego dobre piwko, to chyba najlepszy zestaw na ten wyjątkowy dzień!



Składniki:

800g karkówki
300g wędzonego boczku (najlepiej długie paski)
kilka liści młodej kapusty (ok 5)
1/3 czerwonej, świeżej papryki
1 płaska łyżeczka soli
1 płaska łyżeczka pieprzu

Marynata:
1/3 szklanki oleju
1 łyżka przyprawy gajowego np Bella-Bis 

1 łyżka przyprawy do steków np Bella-Bis
4 ząbki czosnku

Dodatkowo:
nić spożywcza


Sposób przygotowania:

1. Karkówkę myjemy i przekrawamy tak by powstał długi płat. Ja najpierw przecinam wzdłuż ok 1.5cm od góry zostawiając złączony bok, a następnie tak samo nacinam z dołu- powstaje taka eska, którą rozciągam i dodatkowo rozbijam tłuczkiem do mięsa. Z każdej strony nacieramy solą i pieprzem. Na rozbitym mięsie układamy umyte i osuszone liście młodej kapusty, a dodatkowo na jeden węższy koniec paski pokrojonej papryki. Całość zwijamy w rulon. Zwinięte mięso owijamy dokładnie (od spodu również) paskami wędzonego boczku. Ja odkroiłam od niego skórę i wycięłam kosteczki, by później nikt ząbka nie stracił :) Lepiej jeśli są długie, ale ja miałam krótkie i też sobie poradziłam. Roladę mocno okręcamy nicią spożywczą i przekładamy do plastikowego, zamykanego pojemnika lub innego naczynia. Z oleju oraz przypraw i posiekanego czosnku przygotowujemy marynatę, którą wylewamy na mięso i dokładnie w nie wcieramy. Zamykamy pudełko i na min, 12 godzin odkładamy do lodówki.


 2. Po upływie podanego czasu mięso wraz z przyprawami i tłuszczem przekładamy do rękawa do pieczenia. Zwijamy końce i wkładamy do zimnego piekarnika ustawionego na 170st C na 90 minut. Po tym czasie rękaw rozcinamy i przypiekamy roladę z każdej strony po ok 10 minut. Podajemy na ciepło. 


Efekt końcowy:


Przyprawy, których ja używam śmiało możecie zakupić w internetowym sklepie Bella-Bis.


4 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.