Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

poniedziałek, 25 stycznia 2016

Panierowane kluseczki z kaszy manny

Dawno temu takie kluski z kaszy przygotowywała moja Mama. Bez panierowania "robiły" za makaron do rosołu. Lubiłam je zajadać, ale z czasem zupełnie o nich zapomniałam.
Przypomniałam sobie dopiero przeglądając ostatnio książkę Siostry Marii, którą otrzymałam w prezencie. Olusiowi jednak nie przypadły do gustu takie "bez niczego", więc według wskazówek zamieszczonych w przepisie obtoczyłam w jajku, bułce i usmażyłam na oleju. Posypane cukrem zdecydowanie przypadły mu do gustu. A i ja nie pogardziłam ;)


Składniki:

Na ok 30 sztuk:
750ml wody
1/3 łyżeczki soli
3/4 szklanki kaszy manny błyskawicznej

Ponadto:
1 małe jajko
bułka tarta do panierowania
olej do smażenia
cukier kryształ do posypania po wierzchu

Sposób przygotowania:

1. Odmierzoną ilość wody delikatnie solimy i zagotowujemy. Kaszę zalewamy odrobiną wody i mieszamy. Wlewamy ją na gotującą się wodę mieszając aż do ponownego zagotowania. Przelewamy na przygotowaną formę 9 wym. ok 25x25cm wyłożoną folią spożywczą i pozostawiamy w chłodnym miejscu do zastygnięcia. Z twardej kaszki wycinamy foremką kształtne kluseczki. Pozostałą kaszę ponownie zlepiamy i wałkujemy- aż do całkowitego wykorzystania.
2. Kluseczki panierujemy w roztrzepanym jajku i bułce tartej. Smażymy na rozgrzanym oleju na rumiany kolor i odsączamy na papierowym ręczniku. Posypujemy cukrem kryształem.


Kluseczki najlepiej podać od razu na ciepło.
Zamiast cukru można użyć ulubionego dżemu lub sosu owocowego.


1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.