Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 11 listopada 2017

Czekoladowe salami

Z ostatniego zleconego pieczenia tortu zostało mi sporo biszkoptu, który ścięłam z wierzchu, by uzyskać równy blat. Nie miałam sumienia go wywalić, bo uwielbiam go i przyznam bez bicia, że nim zrobiłam salami dziubałam non stop... 
Mowa o biszkopcie brownie, który nie raz już był przeze mnie polecany. Do ciast deserowych jest świetny. Wilgotny, nie wymaga nawet nasączania. No i ten intensywny smak czekolady... mnie osobiście rozwala na łopatki :D 
Do środka możemy dać wszelkie bakalie, herbatniki jasne (akurat nie miałam w domu więc pominęłam), masło orzechowe czy tak jak ja masę kajmakową (krówkową), której miałam odrobinę w słoiczku. Kombinować można dowolnie, byleby było słodko i wyglądem przypominało salami. 
Mi- mam nadzieję, że się to udało dzięki jasnej otoczce z cukru pudru i ciemnej z kakao oraz dodatkowej dekoracji ze sznurków.




Składniki na 2 sztuki

300g czekoladowego biszkoptu (można użyć czekoladowych herbatników)
120g masła
150g deserowej czekolady
2 łyżki masy kajmakowej
70g drobno zmielonego* cukru trzcinowego #Diamant
1 łyżka kakao + do obtoczenia
1 łyżka cukru pudru do obtoczenia
1 garść migdałów (całe, nie płatki)
1 szklanka orzechów ziemnych niesolonych
3 łyżki suszonej żurawiny

Sposób przygotowania:

Masło topimy. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i delikatnie studzimy. Orzechy oraz migdały prażymy na suchej patelni.
Biszkopt przekładamy do malaksera z założonym ostrzem do wyrabiania. Dodajemy masę kajmakową, #cukiertrzcinowy, kakao, czekoladę oraz masło. Wyrabiamy do połączenia się składników, a następnie już bez użycia ostrza mieszamy z bakaliami. Gotową masę schładzamy w lodówce ok 1 godzinę, po czym formujemy 2 różnej wielkości wałki i owijamy je w papier do pieczenia. Chłodzimy najlepiej całą noc.
Przed podaniem wyciągamy i każde „salami” obtaczamy np. w kakao, a drugie w cukrze pudrze. Dla lepszego efektu salami możemy obwiązać sznurkami.

Złocista Kuchnia Diamant




1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.