Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

piątek, 26 stycznia 2018

Pierogi z twarogiem i kaszą gryczaną

Parę miesięcy temu na moim fp była zagadka odnośnie farszu do pierogów. Padało tyle propozycji, że głowa mała, ale  tych właściwych nie zgadł nikt. Przynajmniej nie od razu. Musiałam Was nieźle "prowadzić" byście wpadli na to, że chodzi o zwykłe pierogi ze słodką kapustą. Zagadka ta jednak miała takie swoje "drugie dno", bo właśnie w gąszczu tych wszystkich propozycji padały takie, nad którymi mocno się zastanowiłam. 
Kasza gryczana w pierogach była właśnie jednym z tych składników, o których w pierogach nigdy, ale to nigdy nie słyszałam. Zaintrygowała mnie do tego stopnia, że postanowiłam zrobić taką swoją wersję, ale z kaszą białą. Dla mnie ma ona dużo przyjemniejszy smak, jest łagodniejsza i bez tej charakterystycznej goryczki, która towarzyszy ciemnej kasze gryczanej.
Obawiałam się tylko reakcji Męża, bo on nie dość, że za takimi daniami nie przepada, to tutaj miał zupełną nowość. Zważywszy na to, że z kaszami mu nie po drodze, miałam wątpliwości czy w ogóle posmakuje chociaż jednego dla mojego świętego spokoju. Skończyło się na pełnym talerzu :) I była to zasługa ... boczku przede wszystkim.
Kolejny sukces w moim jadłospisie :)



Składniki na +/- 70 sztuk
Ciasto:
Ok 600g mąki
300ml gorącej wody
1 płaska łyżeczka soli
1 małe jajko

Farsz:
1 woreczek kaszy gryczanej białej
300g białego sera
250g wędzonego, chudego boczku
1 średniej wielkości cebula biała
1 mała łyżeczka drobno posiekanej świeżej mięty
½ łyżeczki mielonego, kolorowego lub zwykłego pieprzu
Sól do smaku

Sposób przygotowania

Ciasto:
Przesianą mąkę siekamy z wodą i solą, następnie dodajemy roztrzepane jajko. Wyrabiamy na gładką kulę i odstawiamy, by odpoczęło pod szklaną miseczką.

Farsz:
Boczek kroimy w kostkę, podsmażamy. Gdy troszkę się wytopi dodajemy posiekaną drobno cebulę. Rumienimy, lekko studzimy. Kaszę gryczaną gotujemy al’dente w osolonej wodzie, mocno odsączamy z nadmiaru wody i dodajemy do boczku razem z białym serem i miętą. Doprawiamy pieprzem, odrobiną soli (pamiętając o tym, że kasza gotowana była w osolonej wodzie) i dokładnie mieszamy.

Pierogi:
Przygotowane ciasto wałkujemy dość cienko- ok 3mm. Wykrawamy szklanką lub stemplem. Nakładamy farsz, zlepiamy. Gotowe pierogi gotujemy w osolonej wodzie, ok 1½ minuty od momentu wypłynięcia na wierzch. Maścimy odrobiną oleju rzepakowego lub pieczarkami przysmażonymi na maśle.
Odgrzane na maśle pierożki smakują równie dobrze!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.