Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 13 stycznia 2018

Sernik orzechowo kajmakowy z jabłkami

Święta minęły, a po nich pozostały tylko zdjęcia. I choinka, która u nas ciągle jeszcze błyszczy setkami światełek. Prędko jej nie schowam, bo jak już wspominałam lubię święta i cały ten klimat, podobnie jak słodycze. Mogłabym codziennie mieć w pokoju drzewko, tak jak codziennie muszę mieć coś słodkiego pod ręką :) I zazdroszczę tym, dla których słodkie może nie istnieć.
Skoro już o słodyczach wspominam, to mam dla wspaniały sernik. Podpatrzyłam go na stronie Domowe Wypieki, ale nie byłabym sobą, gdybym delikatnie nie zmodyfikowała. Mam tu na myśli głównie spód ciasta, do którego dodałąm mielone orzechy włoskie. 
Mój Tata uwielbia serniki, więc obiecałam że przygotuję jakiś na święta. Spodziewał się zwykłego, a tu niespodzianka. Zwykły zazwyczaj wychodzi mi taki suchy, że bez kawy nijak nie smakuje, a ten... ten ma kremową konsystencję, jest puszysty i delikatny, a dodatek tego orzechowego spodu i kajmaku tylko wzmagał moją ochotę na kolejny kawałek :)



Składniki na blaszkę 19x28cm

Ciasto kruche orzechowe:
120g masła
50g cukru kryształu
1 żółtko
+/-150g mąki tortowej
80g drobno posiekanych lub mielonych orzechów włoskich
Szczypta soli

Masa serowa:
1 kg podwójnie zmielonego twarogu lub dobrej jakości „wiaderkowego”
5 jajek
150g cukru kryształu
¾ szklanki soku jabłkowego
1 duży budyń śmietankowy na ¾l mleka
1 pełna łyżka mąki ziemniaczanej

Dodatkowo:
1 puszka kajmaku
5 jabłek
1 szklanka posiekanych orzechów włoskich

Sposób przygotowania:

Prostokątną formę (u mnie z odpinanym rantem) wykładamy papierem do pieczenia (tylko spód).
Mąkę przesiewamy na blat lub stolnicę, dodajemy cząstki masła i pozostałe składniki. Siekamy i zagniatamy. Schładzamy min 30 minut w lodówce, po czym wałkujemy na wielkość blaszki. Przekładamy, wyrównujemy i nakłuwamy widelcem. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180°C przez 15 minut.  Podpieczony spód od razu smarujemy połową masy kajmakowej i posypujemy małymi cząstkami obranych jabłek.

W tym czasie przygotowujemy masę serową.
Ser łączymy z cukrem i sokiem jabłkowym. Wbijamy po jednym jajku, a na końcu dodajemy mąkę ziemniaczaną przesianą z proszkiem budyniowym. Masę serową wykładamy na jabłka. Wyrównujemy. Pieczemy przez godzinę w temp. 180°C. Wyciągamy z piekarnika najlepiej po całkowitym przestudzeniu. Smarujemy resztą masy kajmakowej i posypujemy pozostałymi orzechami (możemy je wcześniej delikatnie podprażyć na suchej patelni).



3 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.