Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 10 marca 2018

Torcik jogurtowy z galaretkami

Jakiś czas temu koleżanka wspomniała, że robi jogurtowca. Aż westchnęłam z żalu, że daleko mieszka... Sama bym zjadła ;) Poczekałam więc do weekendu i zrobiłam w kwadratowej blaszce, najzwyklejszy, najprostszy, bez biszkoptów i owoców. Pokusiłam się nawet o zdjęcie, ale nijak nie byłam z niego zadowolona, więc światła dziennego nie ujrzało. 
Nie dałam jednak za wygraną. Tydzień temu właśnie o tej porze gdzieś rozpuszczałam galaretki, tylko po to, by zrobić kolejne podejście. Tym razem jednak postanowiłam coś zmienić, by nikt z domowników i Rodziny nie zarzucił mi, że "Takie było ostatnio" ;) i upiekłam cieniutki biszkopt, a na wierzchu ułożyłam ananasy z puszki i zalałam galaretką. 
Ciasto prezentuje się niczym tort. Jest wysokie, kolorowe i naprawdę smaczne, a czasu na jego wykonanie potrzebujemy naprawdę niewiele.  Biszkopt równie dobrze możemy zastąpić kupnymi biszkopcikami lub herbatnikami. Będzie jeszcze szybciej... A w sezonie, kiedy na straganach dostaniemy świeże owoce, śmiało możemy je wrzucić do środka i będzie jeszcze smaczniej!
Ja wiem, że zima za oknem i w kalendarzu, ale może w końcu takimi kolorowymi wypiekami zacznę jakoś wiosnę przywoływać, bo ten śnieg, choć lubię, to już mi się trochę znudził...



Składniki na tortownicę 26 cm

Biszkopt:
2 jajka
½ szklanki cukru trzcinowego
2 łyżki mąki krupczatki
2 łyżki mąki ziemniaczanej
½ łyżeczki proszku do pieczenia

Jogurtowiec:
5 galaretek (np. 2xtruskawkowa, pomarańczowa, agrestowa, cytrynowa)
800ml jogurtu naturalnego
1 szklanka cukru pudru
5 łyżeczek żelatyny
200ml słodkiej śmietanki
szklanki zimnej wody (ok 80ml)
Dodatkowo np. ananasy z puszki lub inne owoce

Sposób przygotowania w Tefal Companion

Biszkopt:
Białka oddzielamy od żółtek, przekładamy do misy z założonym motylkiem do ubijania. Dodajemy szczyptę soli. Ubijamy na prędkości 7 przez ok 2 minuty. Dodajemy cukier, a następnie żółtka. Zmniejszamy prędkość do 4 i przez wlot dodajemy przesiane mąki z proszkiem do pieczenia. Gotowy biszkopt przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia tortownicy (tylko spód) i pieczemy w temp. 180⁰C przez ok 12-15 minut (do suchego patyczka). Studzimy.

Jogurtowiec:
4 kolorowe galaretki rozpuszczamy w płaskich naczyniach, każdą w 300ml gorącej wody. Pozostawiamy do zastygnięcia- najlepiej przygotować je wieczorem i pozostawić na noc. Gotowe kroimy w kosteczkę.
Żelatynę zalewamy zimną wodą, pozostawiamy do napęcznienia, a następnie zalewamy ją podgrzaną mocno śmietanką 30%. Mieszamy do całkowitego rozpuszczenia i połączenia się składników. Delikatnie studzimy.
Jogurty przekładamy do suchej misy z założonym motylkiem do ubijania. Dodajemy cukier puder i włączamy prędkość 7 na 2 minuty. Po minucie dodajemy ostudzoną, ale płynną żelatynę, a 15 sekund przed końcem czasu zmniejszamy prędkość do 3 i wrzucamy kolorowe galaretki.
Masa szybko tężeje dlatego od razu przelewamy na biszkopt. Wyrównujemy, układamy owoce.
Pozostałą galaretkę rozpuszczamy w 450ml gorącej wody i tężejącą wylewamy na wierzch. Wkładamy do lodówki na minimum 2 godziny.


Sposób przygotowania tradycyjny

Biszkopt:
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy ze szczyptą soli. Do sztywnej piany dodajemy powoli cukier oraz żółtka. Masę biszkoptową mieszamy z przesianymi z proszkiem mąkami. Przelewamy na tortownicę wyłożoną papierem do pieczenia (sam spód). Wstawiamy do nagrzanego do 180°C piekarnika na ok 12-15 minut (do suchego patyczka). Studzimy.

Jogurtowiec:
4 kolorowe galaretki rozpuszczamy w płaskich naczyniach, każdą w 300ml gorącej wody. Pozostawiamy do zastygnięcia- najlepiej przygotować je wieczorem i pozostawić na noc. Gotowe kroimy w kosteczkę.
Żelatynę zalewamy zimną wodą, pozostawiamy do napęcznienia, a następnie zalewamy ją podgrzaną mocno śmietanką 30%. Mieszamy do całkowitego rozpuszczenia i połączenia się składników. Delikatnie studzimy.
Jogurty miksujemy z cukrem pudrem, powoli dolewamy płynną żelatynę ze śmietanką i całość mieszamy z kolorowymi galaretkami. Masa szybko tężeje dlatego od razu przelewamy na biszkopt. Wyrównujemy, układamy owoce.
Pozostałą galaretkę rozpuszczamy w 450ml gorącej wody i tężejącą wylewamy na wierzch. Wkładamy do lodówki na minimum 2 godziny. 





4 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.