Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 28 marca 2018

Barszcz biały na zakwasie

Tak jak obiecałam kilka dni temu przy okazji publikacji przepisu na zakwas, tak właśnie słowa dotrzymuję i przedstawiam Wam własnoręcznie ugotowany, pyszny, wielkanocny barszcz biały z kiełbasą i jajkiem!
Obawiałam się go troszkę, bo nie dość, że sama nigdy nie robiłam, to nawet jeszcze nie jadłam. Ciągle tylko żurek, a o barszczu w moim domu nawet się wiele nie mówiło, no chyba że o czerwonym ;)
Tak więc była to dla mnie kolejna próba, ale moim skromnym zdaniem- w pełni udana! Zupa smakowała obłędnie. Lekko kwaskowa, gęsta i pachnąca majerankiem.
Na pewno dużą rolę odegrał tutaj zakwas, który wcześniej przygotowałam i do czego Was również zachęcałam przy okazji jego publikacji. Na nastawienie dziś jest już trochę późno, no chyba, że sam barszcz ugotujemy w drugi dzień świąt ;)
Przepis ten znalazł swoje miejsce w świątecznym ebooku przygotowanym dla marki Tefal Companion. Jeśli chcecie zobaczyć, jak wygląda całość, zachęcam do pobrania TUTAJ :)


Składniki dla 4 osób:

200g boczku wędzonego
1 litr wody
2 ząbki czosnku
500ml domowego zakwasu na barszcz
3 białe parzone, kiełbasy
2 liście laurowe
3 ziarenka ziela angielskiego
1 pełna łyżka majeranku
Pieprz, sól do smaku
125ml kwaśnej,18% śmietany
Jajko na twardo (po jednym na porcję)

Sposób przygotowania w Tefal Companion:

Boczek kroimy w kostkę. Przekładamy do misy TC z założonym mieszadłem. Uruchamiamy na 30 minut, prędkość 3, temperaturę 130⁰C. Po trzech minutach dodajemy pokrojoną w plasterki kiełbasę, czosnek, liście laurowe oraz ziele angielskie. Zalewamy wodą. Zmniejszamy temp. do 100⁰C. 5 minut przed końcem wlewamy dobrze wymieszany zakwas na barszcz oraz dodajemy majeranek, a 3 minuty później mieszamy odrobinę zupy ze śmietaną i wlewamy do całości. Gotowy barszcz doprawiamy do smaku solą oraz pieprzem, a następnie podajemy z jajkiem i świeżym pieczywem.


Sposób przygotowania tradycyjny:

Boczek kroimy w kostkę i podsmażamy. Do przyrumienionego dodajemy pokrojoną w plastry kiełbasę, czosnek, liście laurowe oraz ziele angielskie. Zalewamy wodą. Gotujemy na małym ogniu przez 25 minut. Po tym czasie wlewamy dobrze wymieszany zakwas na barszcz oraz dodajemy majeranek, a po kilku minutach mieszamy odrobinę zupy ze śmietaną i wlewamy do całości. Gotowy barszcz doprawiamy do smaku solą oraz pieprzem, a następnie podajemy z jajkiem i świeżym pieczywem.


1 komentarz:

  1. Mniam! Wspaniale wygląda ten barszcz. Już nie mogę doczekać się świat.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.