Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

poniedziałek, 21 maja 2018

Ravioli z tuńczykiem i szpinakiem w sosie cytrynowym

Uwielbiam dania mączne, dlatego kiedy poczytałam o konkursie #MasterTuńczyk wiedziałam, że przygotuję jakiś makaron, pierogi itp potrawy. Nie mogłam się tylko zdecydować, co dokładnie to będzie. Patrząc na wcześniej zgłoszone propozycje konkursowe, makaron królował dość często, więc to skłoniło mnie do pójścia w drugą stronę, w stronę pierogów. I tutaj miałam dylemat nie mały, bo o ile jadłam je w różnej postaci, tak z rybą nie zjadłam w życiu ani jednego pieroga. Nawet nie wiem czy takowe się robi, czy nie :P Zbytnio ryzykować nie chciałam, bo myśli, "co będzie jak mi nie posmakuje?" troszkę zawładnęły moją głową, stąd postanowienie o ilości ostrożnej. 
Ciasto, którego użyłam jest zrobione z samych żółtek, na dodatek z jajek od szczęśliwych, wiejskich kurek, więc i kolor dały bardziej intensywny. Tak- miałam myśl, by użyć najzwyklejszego ciasta na pierogi, bo akurat w tym dniu lepiłam ruskie, ale skoro zaczęłam główkować nad farszem i dodatkiem, to nie było mowy o poddaniu się i pójściu na łatwiznę. Zrobiłam je od podstaw tak jak należy, mając nadzieję, że zarówno ono jak i farsz będzie naprawdę wyjątkowe.
Sos- tutaj też postawiłam na klasykę! Wiedząc, że praktycznie każda rybka lubi kwaskowatą nutę cytryny, nie było innej opcji. Mało tego, zdradzę Wam, że kilka pierożków które mi zostały odgrzałam nazajutrz na maśle, a później także skropiłam sokiem i były fantastyczne!
Jeśli więc lubisz ryby, a boisz się spróbować pierogów z właśnie takim nadzieniem, to ja Ci mówię z ręką na sercu, że warto! Co jeszcze warto? Oczywiście wziąć udział w konkursie na stronie www.konkurstunczyk.eu i grać o fantastyczne nagrody! Zapraszam :)



Składniki na 10 sztuk

Ravioli ciasto:
2 żółtka
100g mąki pszennej
Szczypta soli
łyżeczki oliwy
4 łyżki ciepłej wody

Ravioli farsz:
2 łyżki masła
5 szt. mrożonego, rozdrobnionego szpinaku
2 ząbki czosnku
1 puszka tuńczyka w sosie własnym Princes
2 łyżki tartego parmezanu
Sól, pieprz do smaku

Sos cytrynowy z nutą szałwii:
2 łyżki masła
1 płaska łyżka mąki pszennej
¾ szklanki bulionu warzywnego
3 listki szałwii
Sok z cytryny
2 łyżeczki kwaśnej śmietany
Szczypta cukru
Sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania ciasta:
Do przesianej mąki wbijamy jajko, dodajemy sól, wodę oraz oliwę. Siekamy nożem, a następnie wyrabiamy gładkie i jednolite ciasto. Odstawiamy na 10 minut pod szklane naczynie. Gdy ciasto odpocznie wałkujemy je na długi i szeroki prostokąt o grubości max 2mm.

Sposób przygotowania farszu:
Masło topimy na małym ogniu, dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, a zaraz potem szpinak. Podlewamy odrobiną wody, przykrywamy i dusimy do momentu aż szpinak całkowicie zmięknie. Dokładnie odparowujemy i studzimy. Do zimnego dodajemy cząstki tuńczyka oraz parmezan. Doprawiamy do smaku i dokładnie mieszamy. Formujemy ok 10 podobnej wielkości kulek. Układamy na rozwałkowanym cieście tak, by drugą część można było zagiąć i przykryć farsz od góry. Dłońmi nadajemy kształt, dokładnie sklejając dwie warstwy ciasta. (Najlepiej ciasto wkoło farszu zwilżyć odrobiną wody, pędzelkiem lub choćby palcem i nie będzie problemu ze sklejeniem.
Uformowane pierożki wycinać okrągłą foremką lub pociąć w kwadraty i ozdobić brzegi ostrą stroną widelca.
Gotować we wrzącej osolonej wodzie ok 1 minutę po wypłynięciu.


Sos cytrynowy:
Masło topimy, dodajemy mąkę i robimy zasmażkę. Dolewamy bulion oraz dodajemy posiekaną drobno szałwię, sok z cytryny, cukier i przyprawy. Po wyłączeniu dodajemy śmietanę i energicznie mieszamy. 

Sposób podania:
Na talerz wykładamy kilka łyżek sosu cytrynowego, układamy kilka ravioli i ozdabiamy parmezanem oraz listkami szałwii.

Wiosna na widelcu z tuńczykiem Princes



1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.