Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

wtorek, 22 maja 2018

Wytrawne gofry tuńczykowe

Fajnie jest zacząć dzień od nietypowego śniadania. Naprawdę! 
Moje wczorajsze wyglądało mniej więcej tak ;) Jak już wiecie z wcześniejszych postów, biorę udział w konkursie organizowanym na stronie Durszlak.pl gdzie do przygotowanego posiłku należy użyć tuńczyka Princes, bogatego w białko, nienasycone kwasy tłuszczowe oraz witaminy.
Pomysłów na #MasterTuńczyk miałam kilka, ale co chciałam się brać za robotę i sprawdzałam, co nowego się pojawiło, to okazywało się, że całkiem podobny pomysł już jest :D Tym sposobem odpadły mi m.in. eklerki, z tuńczykiem i warzywami, bo zobaczyłam, że ktoś wstawił tort ptysiowy :P Całkiem fajny zresztą. No ale tu ciasto zaparzane i tu... no nie, stwierdziłam, że muszę główkować dalej :D Czas konkursu nieubłaganie się kończy, trzeba więc było działać. Padło właśnie na takie śniadaniowe gofry tuńczykowe z dodatkami. 
Powiem Wam, że przygotowanie takiego śniadania to ok 10 minut roboty. W czasie kiedy gofry się pieką, Ty masz czas na przygotowanie dodatków, a nawet na zrobienie herbaty tudzież kawy.
Mało tego! Te dwa gofry w zupełności wystarczą jako posiłek dla dwóch osób, bo jedną połówką "kanapki" można się nieźle nasycić na długie godziny.
Ja ten pomysł na pewno jeszcze nie raz wykorzystam, tym bardziej, że za każdym razem, pomimo tego, że same gofry będą smakować podobnie, to dodatki mogę zmieniać i modyfikować wedle upodobania. We wczorajszej np zabrakło mi awokado, które w domu było, ale jakoś nie wpadło mi od razu do głowy ;) Jak widzicie możliwości jest wiele! Działajcie i dzielcie się zdjęciami ;) 
Miłego dnia dla Was :* 


Składniki dla dwóch osób:



1 jajko
120ml mleka
60g płatków owsianych
Ok 100g mąki pszennej
1 puszka tuńczyka w sosie własnym Princes
1 łyżka tartego parmezanu
½ pęczka szczypiorku
Sól, pieprz do smaku
Szczypta proszku do pieczenia lub sody oczyszczonej

Dodatkowo np:
Ok 4 liście sałaty
Kilka plastrów pomidora
2 plastry sera żółtego
2 jajka sadzone

Sposób przygotowania:

Jajko wbijamy najlepiej do wąskiego, wyższego pojemnika. Dolewamy mleko i blenderem z końcówką do ubijania mieszamy przez kilka sekund. Dodajemy płatki owsiane, a następnie stopniowo mąkę, tak by uzyskać konsystencję niezbyt gęstej śmietany. Dodajemy tarty parmezan, posiekany szczypiorek oraz tuńczyka odcedzonego uprzednio na siteczku tak, by nie miał w sobie zbyt wiele sosu. Doprawiamy do smaku i dodajemy proszek do pieczenia lub sodę. Mieszamy całość dosłownie kilka sekund.
Płytki gofrownicy smarujemy odrobiną oleju i mocno rozgrzewamy. Nakładamy ciasto i pieczemy ok 6 minut, tak by gofry miały ładny jasnobrązowy kolor i chrupiący wierzch.
W tym czasie przygotowujemy dodatki. U mnie była to sałata, pomidor, ser żółty oraz sadzone jajka. Składniki układamy pomiędzy dwoma goframi, przecinamy go po przekątnej na połowę i spinamy wykałaczką. Podajemy na ciepło.

Wiosna na widelcu z tuńczykiem Princes


2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.