Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 1 sierpnia 2018

Placki z cukinii i marchewki

Uwaga! Te zdjęcia są doskonałym przykładem na to, jak nie powinno się fotografować jedzenia 🙈 W ogóle miałam je usunąć całkowicie z powierzchni wszelkich kart SD i dysków, ale wiedziałam, że o nowe będzie ciężko, bo choć placuszki smaczne, to my jednak wolimy tradycyjne ziemniaczane. A raczej oni wolą, moje chłopy- sztuk trzy. Dlatego jak tylko zrobię porcję dla siebie, a zrobię na pewno, to postaram się wymienić te piękne słoneczniki... Bo tutaj rządzą całkowicie- i ja sama jak patrzę na zdjęcie, to placków doszukać się nie mogę 🙊
Mam jednak nadzieję, że to Was nie zrazi i jeśli jeszcze nie znacie takiego sposobu na pozbycie się nadmiaru cukinii, to chętnie skorzystacie. Z chęcią poznałabym też Wasze sposoby na jej wykorzystanie, bo nie ukrywam, że jeszcze jej sporo, a jakoś nie mam pomysłu na przetworzenie. 
Piszcie w komentarzu, co Wy robicie z nadmiarem tego warzywa, chętnie poczytam, a jak podpasuje, to wykorzystam ;)



Składniki na 4 osoby:

1 duża cukinia (ok 400g po obraniu i wydrążeniu nasion)
200g marchwi
2 jajka
Sól, pieprz do smaku
Ok ½ szklanki mąki pszennej
Olej do smażenia

Sposób przygotowania:

Obrane i pozbawione nasion cząstki cukinii ścieramy na tarce z dużymi oczkami. Marchewkę ścieramy na drobne wiórki. Mieszamy i przekładamy na sito, by odcedzić nadmiar soku. Do warzyw dodajemy pozostałe składniki, doprawiamy do smaku solą oraz pieprzem. Smażymy na rozgrzanym oleju na złoty kolor. Odsączamy z nadmiaru tłuszczu i podajemy z ulubionymi sosami lub kwaśną śmietaną.

Sposób przygotowania w Tefal Companion:

Obrane i pozbawione nasion cząstki cukinii przepuszczamy  w raz z obraną marchewką przez szatkownicę z założoną tarczą do grubszych wiórek (C). Dalej postępujemy jak w opisie tradycyjnym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.