Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 21 października 2017

Karmelowa szarlotka w słoiku

Mój wczorajszy pomysł na szybką słodką przekąskę ;) W domu jakieś słodycze były, ale ja miałam ochotę na coś wyjątkowego. Poszperałam tu i ówdzie i znalazłam napoczęte herbatniki. Wiedziałam już, że je wykorzystam, bo nie lubię jak mi się po kilka sztuk plącze po szafkach, zwłaszcza właśnie że otwarte zaraz tracą na wartości.
Z patery smutnymi oczami patrzyły na mnie renety, no bo wiecie one takie szare, bez wyrazu... I tak pomyślałam, że w tym karmelu na pewno będzie im przyjemnie. 
By wszystko scalić, miałam ugotować budyń. Ale wiecie... otwieram lodówkę po mleko, a tam otwarty kartonik łaciatej... 30 ;) No więc zmiana planów i zamiast budyniu kremówka. 
Sami widzicie, jak z resztek można wyczarować coś fajnego i zarazem smacznego. 
Tak! To musiało być smaczne, bo zjadł nie tylko najmłodszy w rodzinie (Mało tego! Zaczął tańczyć po zjedzeniu 😁), ale też mój szanowny Pan Mąż. A że 2 słoiczki sprezentowałam Teściom, to tym jednym musiałam się z nim podzielić. I wysłuchać, czemu tak mało mu zostawiłam... 
A zjadłam przecież mniejsze pół, bo Adaś wsunął chyba z 4 łyżeczki. Taka rekomendacja!


Składniki na 3 duże słoiczki (ok 400ml każdy)- można użyć mniejszych i tym samym 
zwiększyć ilość porcji ;)

60g jasnych biszkoptów
60g ciemnych biszkoptów
½ szklanki cukru
¼ szklanki słodkiej 30% śmietanki
kostki masła (ok 40g)
3 duże jabłka- najlepiej szara reneta
1 płaska łyżeczka cynamonu
220ml słodkiej 30% śmietanki
2 łyżki cukru pudru
100g płatków migdałów

Sposób przygotowania:

Cukier kryształ rozpuszczamy na patelni, mieszając co jakiś czas drewnianą łyżką. Gdy zacznie się karmelizować zmniejszamy ogień do minimum, dodajemy śmietankę i energicznie mieszamy. Zestawiamy z ognia i dodajemy masło. Do gładkiego karmelu dodajemy obrane i pokrojone w drobną kostkę jabłka i cynamon. Mieszamy i odstawiamy do przestudzenia.


Biszkopty kruszymy w malakserze na piasek.
Śmietankę ubijamy z cukrem pudrem.                                                                          
Migdały prażymy na suchej patelni.
Przełożenie: odrobina pokruszonych biszkoptów (ok 4 łyżeczki)- 3 łyżeczki jabłek w karmelu- 3 łyżeczki kremówki- ponownie biszkopty- jabłka i ubita kremówka. Wierzch posypujemy płatkami migdałów.



4 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.