Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

wtorek, 10 października 2017

Krążki cukiniowe z mięsem

Obiecałam, że przepis na te "kotleciki" pojawi się wkrótce na blogu, tymczasem zeszło mi z jego dodaniem prawie dwa tygodnie. Sami widzicie jakie mam poślizgi hihi :)
Nie ma żadnej historii ich powstania :P Ot- leżała wyrośnięta cukinia w piwnicy, to w końcu pasowało ją zużyć, a że gotowanego mięsa rosołowego też kilka porcji w zamrażarce zawsze jest, to połączyłam jedno z drugim. Sosu miało nie być, ale próbując pierwszego miałam wrażenie, że czegoś właśnie takiego dodatkowego im brakuje. Pieczarki były pod ręką- więc bach i jest! 
Gdybym robiła je teraz, podałabym zapewne z sosem paprykowym, który ostatnio zrobiłam. Pikantny więc fajnie ożywiłby ciut mdławy smak cukinii. No nie wiem jak Wy, ale dla mnie cukinia właśnie taka jest. Bez specjalnego "wyrazu". 
Koniec końcem wyszło całkiem smaczne danie, więc śmiało- korzystajcie!


Składniki:
 
1 bardzo duża cukinia
250g gotowanego mięsa drobiowego
1 ząbek czosnku
1 mała  cebulka
1 jajko+ jeszcze jedno do panierowania
50g sera żółtego typu gouda
3 łyżki mąki + ok 5 do panierowania
Bułka tarta do panierowania
Olej rzepakowy do smażenia
Sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania:

Cukinię obieramy, kroimy w grube, ok 1½cm plastry, kieliszkiem wydrążamy środek. Delikatnie solimy- wystarczy z jednej strony.
Cebulkę kroimy i podsmażamy na 3 łyżkach oleju, dodajemy zmielone mięso drobiowe oraz przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku. Podsmażamy 5 minut, a następnie mieszamy z jajkiem i startym żółtym serem. Doprawiamy. Masą nadziewamy środki cukinii, obtaczamy w mące, jajku oraz bułce tartej. Smażymy na rozgrzanym tłuszczu na małym ogniu, na złoty kolor. Podajemy z sosem grzybowym przygotowanym wg tego przepisu https://kuchniawczekoladzie.blogspot.com/2017/05/miesne-krokiety-cannelloni-z-sosem.html



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.