Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

piątek, 28 października 2016

Gulasz wołowy z czosnkowo- pietruszkowymi chlebkami naan

O chlebkach myślałam już jakiś czas. Pamiętam jak robiłam je po raz pierwszy, to wszystkim bardzo smakowały. Pomyślałam "Może by je tak powtórzyć...?" 
Ale nie, nie byłabym sobą gdybym czegoś nie zmieniła i w ten oto sposób powstały chlebki czosnkowo- pietruszkowe. W całym domu tak pachniało jak się piekły, że z wielkim trudem powstrzymywałam się przed zjedzeniem takiego naprawdę gorącego. Podobnie zresztą Oluś, który co minutę podchodził do piekarnika i wołał "Buła, buła!" 
By zaszaleć jeszcze bardziej, postanowiłam wykorzystać udziec wołowy, który zalegał w zamrażarce i czekał na przypływ mojej weny :) Gulasz, który z niego przygotowałam wyśmienicie smakował właśnie z takimi chlebkami! Warto było postać ciut dłużej niż zwykle przy tych moich "garach". 
Zresztą ja to nawet lubię przy nich stać, tylko moje dzieci chyba jakby mniej kiedy przy nich stoję. Zdecydowanie wolą gdy ich mama "odpoczywa" nosząc je na rękach lub się z nimi bawi... ;)



Składniki na gulasz:

1 kg udźca wołowego
3 łyżki mąki
3 łyżki oleju rzepakowego
3 łyżki sosu sojowego
1 duża cebula
2 ząbki czosnku
1 duża marchewka
1 czerwona papryka
1 żółta papryka
750 ml bulionu warzywnego
sól, pieprz do smaku


Sposób przygotowania gulaszu: 

Mięso kroimy w kostkę, obtaczamy w mące i wrzucamy na rozgrzany olej. Smażymy często mieszając, by równomiernie się podpiekło. Dodajemy sos sojowy oraz posiekany czosnek, zalewamy szklanką bulionu i dusimy na wolnym ogniu, podlewając w razie konieczności. Po ok 40 minutach dodajemy pokrojoną w talarki marchewkę i cebulę drobno posiekaną.Gdy mięso będzie już w miarę miękkie dodajemy papryki pokrojone w cienkie i nie za długie kawałki. Dusimy jeszcze ok 15 minut. Doprawiamy solą i pieprzem. 


Składniki na chlebki naan:

350g mąki pszennej
12g świeżych drożdży 

150ml mleka
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka soli
3 pełne łyżki jogurtu naturalnego
2 łyżki oliwy z oliwek
ok 2 łyżki masła
4 ząbki czosnku
kilka gałązek natki pietruszki



Sposób przygotowania chlebków:

Drożdże ucieramy z cukrem, a następnie dodajemy mleko, jogurt naturalny, mąkę i sól. Wyrabiamy jednolite ciasto, w trakcie dolewając oliwę z oliwek. Gotowe ciasto pozostawiamy pod bawełnianą ściereczką do wyrośnięcie (podwojenia objętości), następnie dzielimy na 6-8 części (w zależności od tego jak duże chcemy). Każdą część rozciągamy dłońmi na płaski placek. Smarujemy odrobiną masła, posypujemy przeciśniętym przez praskę czosnkiem i posiekaną natką pietruszki. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200st C przez ok 12 minut.  


Przepis stworzony z myślą o konkursie Hendi, mam nadzieję, że jurorom przypadnie do gustu :)
https://www.hendi.pl/konkurs.html
https://www.hendi.pl/konkurs.html

2 komentarze:

  1. Fajny przepis na pożywne danie dla rodziny. Gratuluje pomysłu i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.