Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

niedziela, 20 listopada 2016

Pigwa z goździkami (do herbaty)

Szwagierka (no dobra, przyszła Szwagierka :P) obdarzyła mnie w tym roku całkiem sporym worem pigwy. Do czynienia z nią nigdy nie miałam, więc i za bardzo eksperymentować nie chciałam. 
Ponoć dobra jest na spirytusie, dodana do herbaty potrafi zdziałać cuda, ale jak wiecie ja nadal karmię Młodego, więc z alkoholem nie chciałam kombinować ;)
Zrobiłam samą, z nutą goździków i nie przesypywaną cukrem, a zalaną syropem. 
A teraz liczę, że jak faktycznie będę jakaś przeziębiona, to i ona mnie na nogi postawi, a spirytusem to się najwyżej natrę :P



Składniki:

1 kg pigwy
3 szklanki cukru
200ml wody
1/3 opakowania goździków


Sposób przygotowania:

Pigwę myjemy, obieramy i usuwamy gniazda nasienne. Kroimy całość w drobną kostkę. W międzyczasie wodę zagotowujemy z cukrem i goździkami. Gotowy syrop studzimy, a następnie zalewamy nim zapełnione owocami słoiczki. Szczelnie zakręcamy i pasteryzujemy 30 minut układając na dużej blasze piekarnika i włączając temp. na 120st C. Gotowe pozostawiamy w środku przy uchylonych drzwiczkach.







5 komentarzy:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.