Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 12 listopada 2016

Ciasto "Snikers" (pieczony)

Jak już zdążyliście chyba zauważyć ;) moimi ulubionymi bakaliami są orzechy. Każde, ale włoskich akurat ostatnio miałam pod dostatkiem. Ciasta z nimi smakują rewelacyjnie!
Przyznaję bez bicia, że Snikersa piekłam drugi raz. Czemu więc nie podzieliłam się pierwszą wersją? Bo był tak wysoki, że śmiało mógł "robić" za tort. Nie byłam w stanie rozwałkować cienko ciasta i je przenieść, więc zrobiłam grubsze blaty w mniejszej formie. Jak wyrosły, to możecie sobie wyobrazić ile ich było... Do tego budyń  i orzechy z takiej samej porcji jak tutaj...
Dlatego jak tylko nadarzyła się okazja postanowiłam poprawić swoje błędy i ciasto powtórzyć. Wymyśliłam sobie, że odmierzę na papierze do pieczenia wymiar formy i postaram się pięknie rozwałkować właśnie na nim. I to był strzał w dziesiątkę ;) Bo i przenieść do formy nie było problemu i upiekło się tak jak trzeba. 
Radzę tylko uważać na upieczone blaty, bo są tak kruche, że nie trudno je uszkodzić. 
Ale poradzicie sobie, więc śmiało... Kto piecze już, a kto czeka z nim do świąt??



Składniki na blaszkę 24x36cm
Ciasto:
600 g mąki pszennej
1/2 szklanki cukru 

2 jajka
2 żółtka
200 g margaryny
2 łyżki mleka
3 łyżki miodu
2 łyżeczki sody
3 łyżeczki cukru z prawdziwą wanilią

Krem budyniowy:
700ml mleka
3 żółtka
2/3 szklanki cukru
2 pełne łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki pszennej
100g masła

Warstwa orzechowa:
200 g posiekanych orzechów włoskich
90 g margaryny
1 łyżka cukru
2 łyżki miodu

Dodatkowo:
1 puszka masy kajmakowej (ok 400g)


Sposób przygotowania:

1. Przygotowanie warstwy orzechowej: Margarynę, cukier, miód oraz posiekane orzechy (w zależności od tego jak lubimy- drobniej lub "z grubsza") topimy na małym ogniu. Mieszamy do rozpuszczenia cukru i połączenia składników. Odstawiamy.

2. Ciasto: Przesianą mąkę siekamy z margaryną oraz pozostałymi składnikami. Zagniatamy i dzielimy na 3 równe części. Każdą wałkujemy na prostokąt o wymiarach blaszki- najlepiej bezpośrednio na papierze do pieczenia. 2 blaty przekładamy do formy i pieczemy osobno w piekarniku nagrzanym do 170st C przez ok 10 minut. Na 3 blat przed pieczeniem nakładamy warstwę orzechową. Pieczemy ciut dłużej- ok 12 minut.


 3. Budyń: 500ml mleka gotujemy z cukrem, mieszamy by się dobrze rozpuścił. W pozostałej części rozrabiamy żółtka oraz obie mąki. Najlepiej zrobić to na najniższych obrotach "miotełką" dołączoną do blendera. Wlewamy do gotującego się mleka i ponownie zagotowujemy. Zestawiamy z ognia i dodajemy kawałki masła, mieszając dokładnie cały czas aby połączyło się z budyniem.

4. Przełożenie: Blat ciasta- masa budyniowa- blat ciasta- masa kajmakowa- blat ciasta z orzechami. Schładzamy, by lepiej się kroiło. 


4 komentarze:

  1. Uwielbiam! Uwielbiam! Uwielbiam! To najlepsze ciasto świata, chyba nigdy mi się ten smak nie znudzi. Jak jeszcze ma w sobie orzechy arachidowe, to po prostu jestem w 7 niebie :-) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tez uwielbiam orzechy, a Twoja wersja snikersa prezentuje się smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy budyń wylewamy ciepły na blat czy zimny ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku przepraszam, dziś nijak nie kontroluję komentarzy, bo cały czas coś robię. Mam nadzieję, że moja odpowiedź jeszcze się przyda. Wylewam budyń zaraz po ugotowaniu na ciasto. Wyrównuje i spokojnie sobie tężeje stygnąc.

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.