Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

czwartek, 21 lipca 2016

Ogórki w zalewie musztardowej z papryczką chili

Jako że ogórków kiszonych i konserwowych jeszcze trochę mam z zeszłego roku, to w tym postanowiłam zrobić coś innego. Długo myślałam nad tym, co to będzie, bo my wybredni jesteśmy :D Stanęło na tym, że zrobię pikle w zalewie musztardowej, ale by ich ostrość lekko wzmocnić, dodałam po odrobinie papryczki chili do każdego słoika. Po tygodniu spróbowałam i jestem zadowolona. Ostrość nie jest dominująca, a taka "zagrycha" na pewno znajdzie u mnie swoich zwolenników.


Składniki:

3 kg ogórków
liście laurowe
gorczyca
ziele angielskie
korzeń chrzanu
czosnek
kilka gałązek kopru wraz z baldachami

Zalewa:
4 szklanki wody
1 szklanka octu 10%
1 szklanka cukru
3 łyżki soli
mały słoiczek musztardy sarepskiej


Sposób przygotowania:

Umyte i obrane ogórki kroimy wzdłuż na 8 części jeśli są duże, na 6 jeśli mniejsze. Do wyparzonych słoików wkładamy na spód odrobinę łodygi kopru z baldachami, kawałek chrzanu i ząbek czosnku. Ciasno obok siebie układamy słupki ogórków, dodajemy po pół łyżeczki gorczycy (na każdy słoik), 3 ziarenka ziela angielskiego i po 2 liście laurowe. Z podanych składników gotujemy zalewę, studzimy, a następnie zalewamy ogórki tak, by były całkowicie przykryte. Gwinty słoików wycieramy do sucha, podobnie pokrywki. Zakręcamy i pasteryzujemy ok 5-10 minut, by nie doprowadzić do rozgotowania ogórków.


2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.