Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

sobota, 16 lipca 2016

Sernik z owocami lata

Ostatnio strasznie "chodził" za mną sernik, ale nie taki na zimno tylko właśnie pieczony, mięciutki... i z owocami, które rosną koło domu. 
Nie pozostało mi nic innego jak upiec i wiecie.. żałuję że zrobiłam to w małej foremce, bo chwila moment i sernika nie było. Z czego - wstyd się przyznać- 1/3 zjadłam chyba sama :D


Składniki:

Spód:
ok 100g pełnoziarnistych herbatników
50g masła

Masa serowa:
3 jajka
100g masła
100g cukru kryształu
100ml słodkiej śmietanki 30%
400g białego sera
1/2 op. budyniu waniliowego
2 łyżki mąki ziemniaczanej

Owoce:
1 garść malin leśnych
1 garść czerwonej porzeczki
1 garść jagód leśnych
1 garść borówek amerykańskich

Cukier puder do posypania po wierzchu


Sposób przygotowania:

1. Herbatniki mocno kruszymy i łączymy z roztopionym masłem. Kruszonkę wysypujemy na spód okrągłej foremki o śr. 16cm i mocno dociskamy. Wstawiamy do lodówki. Włączamy piekarnik i nagrzewamy do 150st C. 
2. 100g masła ucieramy z żółtkami i cukrem kryształem. Dodajemy zmielony podwójnie ser biały, słodką śmietankę , proszek budyniowy i łyżką mąki ziemniaczanej. Ponownie ucieramy. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę i łączymy ją z masą serową. Wylewamy na przygotowany wcześniej spód. Ok. połowę owoców mieszamy z płaską łyżką mąki ziemniaczanej i wysypujemy na wierzch sernika. Nożem lub małą łyżeczką robimy zgłębienia, by połączyć je z masą serową. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 70 minut. 
3. Po upieczeniu pozostawiamy w lekko uchylonym do całkowitego wystudzenia (najlepiej całą noc). Po przełożeniu na paterę posypujemy cukrem pudrem i dekorujemy raz jeszcze świeżymi owocami. 


8 komentarzy:

  1. Zjadłaś i się nie podzieliłaś???? ;))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada oblednie tylko mam pytanko na jaka tortownice sa podane proporcje, bo nijak sie nie doszukalam 😄,no chyba ze slepawa jestem...

    OdpowiedzUsuń
  3. No przecież nie napiszę, że faktycznie coś nie tak ze wzrokiem ;) Pocieszę, że i ja ostatnio szukałam na drukarce jej nazwy i nie widziałam, a była na wprost :D Wracając jednak do sernika, w pierwszym podpunkcie w sposobie przygotowania jest podana średnica, tortownica 16cm ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.