Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

czwartek, 6 listopada 2014

Ciasto marchewkowe z bakaliami

Ciasto robiłam pierwszy raz, ale zanim upiekłam przewertowałam kilka stron z przepisami, by w końcu dopasować składniki pod siebie:)


Składniki:

 Tortownica o śr. 24cm:
200g cukru kryształu
150ml oleju
3 jajka
250g startej marchewki
1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
2 łyżki dżemu truskawkowego
200g mąki pszennej
50g mąki ziemniaczanej
1 łyżka kakao
1 łyżeczka sody, cynamonu i proszku do pieczenia
szczypta soli
1 cukier waniliowy
0.5 szklanki kokosu, startych na wiór orzechów włoskich i rodzynek
cukier puder


Sposób przygotowania:

1.  Jajka miksujemy z cukrem kryształem, cukrem waniliowym i dżemem. Dolać powoli olej, wymieszać. Dodajemy startą na średnich oczkach marchewkę, oraz bakalie i czekoladę pokrojoną w drobną kostkę.


2. Wymieszaną masę łączymy z przesianymi mąkami, proszkiem do pieczenia, kakaem, cynamonem i sodą oczyszczoną. Dodajemy szczyptę soli.



3.  Ciasto wylewamy do tortownicy wyłożonej na spodzie papierem do pieczenia. Boki tortownicy smarujemy wcześniej margaryną i posypujemy bułką tartą. Pieczemy w temp 190st C przez ok 70minut (do suchego patyczka). Przestudzone posypujemy cukrem pudrem.




3 komentarze:

  1. Mnie dzisiaj też wzięło na marchewkowe i... już zjadłam pół keksówki :))) Moja wersja marchewkowego nie zawiera czekolady, dżemu i mąki ziemniaczanej, ale ilu kucharzy, tyle receptur ;)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny kolor, bardzo apetyczne ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.