Nie tylko dla wielbicieli słodyczy, ale dla wszystkich ceniących sobie smaczną i niedrogą kuchnię. Czemu więc "Kuchnia w czekoladzie"?
To właśnie ciemna i biała czekolada są dominującymi kolorami w moim królestwie, do którego Was zapraszam:)

środa, 5 listopada 2014

Krem z kurek z grzankami

Nigdy nie jadłam kurek. Byłam ciekawa ich smaku, więc kiedy w końcu uprosiłam Męża o uzbieranie- zabrałam się za przyrządzenie kremu. Wyszedł delikatny i bardzo kremowy.


Składniki:

Na 4 porcje:
400g kurek
1 litr bulionu warzywnego (może być z kostki)
4 duże ziemniaki
1 duża marchewka
1 cebula czerwona mała
1 cebula biała
2 łyżki masła
2 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżki octu balsamicznego
4 ziarenka ziela angielskiego
2 listki laurowe
sól, pieprz do smaku
4 łyżki śmietanki 30%
20 dkg grzanek


Sposób przygotowania:

1. Ziemniaki i marchewkę obieramy, kroimy na małe kawałki i wrzucamy do bulionu warzywnego. Dusimy pod przykryciem na małym ogniu.


2. Kurki obieramy, myjemy i osuszamy. Na patelni rozgrzewamy masło i oliwę z oliwek, wrzucamy kurki. Smażymy je ciągle mieszając wraz z posiekanymi cebulkami i octem balsamicznym. Kiedy kurki zmiękną przelewamy całość do gotującego się wywaru z jarzynami. Wybieramy listki laurowe oraz ziela angielskie i blendujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy ze śmietanką i grzankami.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz słowo od siebie, pamiętaj jednak, że wszelkie komentarze z linkami, lądują w spamie ;)

Pamiętaj także, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na publikację jego jak i Twojego Nicku na tej stronie.